tisdag 11 december 2007

Något annat än julkort...

En av lille W´s "dagisfröknar" slutar för att gå i pension. De frågade om jag kunde tänka mig att göra ett kort. Blev en kreation i lila som ev var favoritfärgen och så står det Grattis till pensionen på tagen. Inuti finns en liten text jag hittade på Scrappiz. Vet inte vem det var som tipsade om den men tack om det skulle vara du som läser;-)
Texten lyder
-Nu kan du skörda det du sått
under alla år som gått
och unna dig att leva flott

Nu blev ju kortet inte riktigt som jag tänkt mig men har inte så mycket papper i lila. Pappret med den lilla fjärilen och bladrankan är tex en liten lapp jag fick i en beställning från Bumblee bee för ett tag sen. Stod bla tack för beställningen och så, tyckte den var så fin så den sparade jag.
Det stora lila pappret är från Basic grey, bladen QK, blomma Hydrangea- Prima tror jag, banden en vinst från förra Vixxxans, häftklamrar och så jubileums stämpel från Magnolia.

Distresser jag använt är:
Ansiktet- Tattered Rose
Hår- Mustard seed, Valnut stain och Vintage photo
Tröja, hårband och byxor- Dusty Concord
Skor och vingar- Black soot
Stjälkar- Peeled paint
Det gula i blommorna är Mustard seed

Som vanligt blandade med Opalite, alla utom Tattered rose.

Nu är det lite mat som ska ätas sen kommer jag kanske tillbaka och bloggar hÄngelkortet med.

Se ya!

Kram SasSa



1 kommentar:

Sanna F sa...

Jätte snyggt!
I love lila!