fredag 14 november 2008

Håller på att packa...

..till scrapträffen imorgon. Ska bli så skoj att träffa andra kortmakare och scrappare.
Å som vanlig vet jag inte vad jag ska ta med. Vet ju aldrig vad jag känner för imorgon.
Fast ska ju börja med workshop. Sen vet jag kanske..
Packar väl lite av varje(läs mycket, typ fylla hela bagaget på bilen, har kombi...)
Försöker intala mig själv att inte ta med för mycket grejer. hehe...

Nähä skulle inte tjöta en massa strunt, måste packa vidare.

Ett nytt kort att visa.... med motiv från Suger Nellie. Annorlunda vikning/låsning, jag har limmat fast den ena sidan så den funkar som låsning av kortet. Man får bara tänka på att inte limma ända ut i kanten utan lämna ca 2 cm eller så. Så att man kan skicka in den andra fliken. Svårt att förklara men inte svårt när man ser det.
Försöker en gång till... Den vita delen längst ut på den ena fliken är lite längre så den överlappar, på så sätt kan man sticka in den under den fastlimmade fliken och därmed ha en låsning av kortet.

Utöver motivstämpeln har jag använt stämplar från October Afternoon(blomman stämplad med Watermark dyan), brevstämpel från Panduro och texten God jul.... är från Skara Slöjd-detaljer. Hjärtbården är stansad med en Fiskars stans, pärlor från Orustscrap, band med god jul från någon matbutik tror jag, blomma och blad Prima, halv snöflinga från QK och div charms.
Inuti kortet stämplat med en snöflinga- Reprint från Handstämplat och en äldre textstämpel från Magnolia.


Tusen tack för alla gulliga kommentarer! Försöker att kika tillbaka men tiden räcker inte till alltid. Hoppas fortfarande på att jag hittar lite extra tid någonstans.
Ha en jättemysig helg!
Kram SasSa

16 kommentarer:

Maya sa...

Nyyydelig kort,Sassa!
Du maler som en drøm!!
Dyktig du :)
Kos deg på treff!!
Klemmer fra Maya :)

Annika kort & gott sa...

Det är inte lätt att packa inför pysselträffar, fast jag har börjat bli rätt bra på det faktiskt. Fast det klart det innebär att allt inte är med...

Kortet är jättefint!

Anonym sa...

lika vackert som alltid!!!

Hege-Annie Simonsen sa...

For et herlig og søtt kort!! Nyydelig!! :)

God helg til deg! :)

Anonym sa...

Jättefint kort, gillar vikningen mycket! Som vanligt färglägger du som en dröm, gillar också hur du "skuggar" med beiga toner runt motiven, blir superfint.
Stämpeln är underbar, den har jag själv ;-) har dock inte gjort ngt kort med den ännu, men snart ska det blir av :-)

Hoppas du får en riktigt trevlig träff!

Kram, Erica

Camilla sa...

Önskar dig en bra träff vännen..
Det är du värld, ett så fint kort du har gjort..
Packa hela bilen full och gör inget om du inte får något gjort:)
Bara du får roligt....
Kramar Camilla

Sofia Eriksson sa...

Låter som att vi packar på ungefär samma sätt! Material för ca en miljon kort, och så gör man tre... hihi... men, det är ju huvudsaken att man har roligt, och DET har man på pysselträffar!
Jättefint kort du har gjort!

Lillemor sa...

Hej vännen! Hoppas ni får det trevligt i Grovared (det KLART ni får!!!) Jag o M-L kommer gärna en annan gång när livet inte är helt galet (mannen fick diskbråck i förra söndagen o är liiiiiite invalido....)
Ska bli kul att se vad du skapar i helgen!
Lillemor

Helena sa...

Hoppas att du har haft en underbar pysseldag.
Dina kort är alltid lika fina och välgjorda.
Ha en fortsatt bra helg vännen!
Kram

Unknown sa...

ÅÅÅ så utrulig vakkert!!
Nydelig motiv og så herlige detaljer!

klem,
Jorunn!

Nina sa...

Superfint kort igen! =) Stämpelmotivet är så gulligt!
Vart kan man beställa Whiff of joy stämplar? Hittar inte dom... =(
Kram Nina

Anonym sa...

Som vanligt - ett underbart kort!
har du lust att slå dig ihop med mig? Jag letar oxå x-tra tid, om vi letar ihop kanske det går bättre? ;-)

Anonym sa...

Jättekul att hitta hit du har jo hur mycket snyggt som helst på din blogg:) Har haft en riktig trevlig stund med att titta runt här DU ÄR RIKTIGT DYKTIG tack snälla för att du delar med dig av allt det fina som du gör:)
Hälsningar & Kramar från lilla pyssel Inger

Wildärtan sa...

Jättesnyggt och juligt! :-)

Anonym sa...

Mycket sött och riktigt juligt!! Bara älskar den söta stämpeln och du har färglagt den perfekt!!!

Carola sa...

Som vanligt underbar färgläggning :)