söndag 11 oktober 2009

Lever.....!!

Hihi, jodå, jag lever.
Jag har tagit en välförtjänt liten paus bara. Men mest härifrån...
Jag har skapat lite under tiden. Som man kanske har sett på lite bloggar runt omkring mig.
Tack för alla söta kommentarer och mail jag fått.
De har fått mig att förstår varför jag gör detta.
Stort TACK och KRAM till er alla!!!
Känt sån stress över att jag inte bloggar och det har blivit värre med tiden
men efter en lite längre paus och lite eftertanke så är jag tillbaka. Eller hoppas jag...
Kanske inte kommer att blogga så ofta men det är bättre att
säga så än att inte göra vad jag lovar.

*
Har återigen fått MASSOR av awards och som vanligt är jag ju sååå dålig
på att skicka dem vidare. Tack jag uppskattar dem massor men jag hinner inte
ta hand om dem på det sätt som jag önskar och som de är värda. Sorry!
Har också fått två ljuvliga Kaos awards(1 från Paradise och 1 från Anna-Maria/Rimna)
som jag fortfarande inte hunnit skicka vidare.
Men de står på listan över att skapa....

Så var nu beredda på en hel lååååång radda med kort
för jag visar nog det mesta jag gjort sen sist... hihi..

**
De första 2 korten är till StampARTic och Make-a-frame artikeln.
Jag gillar ju Border stamps av alla de slag och gissa om jag
blev glad när jag hittade en tutorial från Prima.
Man kan ju göra de finaste ramarna själv vilket är toppen!

Klicka här för att se artikeln, Prima Hybrids tutorial och de andras tolkningar...


Använt:
Vit cardstock och grönt mönstrat från Crate.
Stämplar: Fjärlisetikett Stampers Anonymous, kantstämplar på det gröna pappret
från Atumn leaves och spetsen utanför är Primas Build a frame.
Liten text Daisy bucket
Metallblommor och organza band är köpta på Ebay


Använt:
Brun och vit cardstock samt akvarellpapper.
Stämplar: Primas Build-a-frame stämplar, Fjäril, text och bakgrundstext alla
från Stampers Anonymous.
Metallfjärilar och band är köpta på Ebay, blad Bosskut och blommor från prima samt Inkido.

***
Till ett dop har jag gjort detta.
Första gången det visas så det är inte bara gamla kort här:)

Använt:
Blå turkos cardstock, mönstrade papper från SEI, October Afternoon
och Scenic route.
Stämplar: Motiv från hÄnglar, hörnstämpel Griffin motivstämplar, text med swirl Stampendous(heter Classic Bold alphabet SSC088)
och liten text Making Memories magnetstämplar Evolution.
Blad Martha Stewart punch Frond, blommor Prima och pärlor från Stämpelgården.

****

Till StampARTic igen...
Skissutmaningen som varit i början av oktober

Använt:
Blå turkos, vit och glittrig cardstock samt mönstrat rutigt från October Afternoon.
Stämplar: Fönster och band girlang hÄnglar, text Starving Artstamps, GodJul rundel från Prickifrom, bakgrunds text Stampers Anonymous och snöflinga Inkido(med vit Perfect pearls).
Blommor liten punch och Petaloo, kvist McGill punch.
Martha Stewart edge punch.

*****

För Handstämplat... har jag gjort dessa 5 kort.
Papper från My mind´s eye Street Market.
Kika här för att veta mer om vad jag använt..






******
En ask jag provade att göra i pizzalåda modell..
Mall finns hos Splitcoaststampers.
Använt:
Hysterisk grönblå swizz dot cardstock och grönt samt
vitt papper jag skurit ut för hand med Fiskars Shape boss.
Stämplar: Blomkvist i bakgrunden Fiskars, swirl från Inkadinkado, text samt hjärta från Studio-G.
Blommor från Prima och Magnolia, kvist L-Em.com

*******

För StampARTic och för embossutmaningen i sept.


Använt:
Ljusblå cardstock, mönstrat från okänd tillverkare.
Torrembossat det med Cuttlebugs snowflakes och heat embossat kanterna med guldpulver.
Ramen är Spellbinders Classic och är också embossad samt skuggade med distress och blending tool.
Stämplar: Motiv- Alota Rubberstamps Winter scene, skrivstil i bakgrunden är Tim Holtz nya clearstamps (som jag tipsade om i StampARTics shoppingtips i september) och God Jul texten från Magnolia
Snöflingor är Martha Stewart punch Collectible snowflake och pärlor från Creativica.

********

Kortet nedan är till Halloween tävlingen
MiMa´s Scrapbooking som gick ut igår.
Så rysligt som möjligt skulle det vara.
Lyckades nog inte så bra med det..
Men jag gillar kortet iaf.
Lite effekter i Perfect pearls syns när man vinklar kortet lite därav två bilder.


Använt:
Vit cardstock och akvarellpapper till grunden.
Stämplar: Stampers Anonymous-Tim Holtz Lost and found, Inkadinkado- Creepy Crawly och Scary nights, kantstämpel från Atumn Leaves.
Stjärnor med Rock candy och Picket fence stickles på.

*********

Kort som jag färglade på Partille mässan för ett par helger sen.
Satt i hÄnglars monter och gjorde Marie och Lisen sällskap.
Så trevligt att träffa dem och alla som kom in och kikade.
Gjorde också en passande liten påse som sonen ev ska få på Halloween.


Använt:
Svart cardstock och akvarellpapper.
Stämplar: Flicka, fönster, bats och text från hÄnglars nya Halloween kit.
Spindelnät från Inkadinkado- Creepy Crawly och kantstämpel Atumn Leaves.
Handgjorda löv, Inkido rosor, Prima blommor och nät Splatter mesh från Pysseltagen
som jag inkat svart(var vit).


Använt:
Akvarellpapper till påsen. Mall av Coluzzel.
Stämplar: Fönster, texter och bats hÄnglar stämplar både årets och förra årets.
Spindelnät Inkadinkado- Creepy Crawly
Till stängning har jag använt Glue dots nya cardborre spots.

**********
Kort jag visat i hÄnglar bloggen.
Monokromatiskt i lite sepia toner.

Använt:
Vit cardstock och akvarellpapper 200gr.
Stämplar: Motiv och tag från hÄnglar, bakgrundstext samt blomswirl Stampers Anonymous-Tim Holtz Urban Grunge och Flights of Fancy.
Prickigt Organza band från Handstämplat.

***********
Lingon och blåbär blev det inte många av i år.
Inte mer än dessa från hÄnglar faktiskt...
Så här står två tomma kärl med dessa etiketter. Kanske blir de använda nästa år istället.



Använt:
Akvarellpapper 200 gr/m2
Stämplar: Etikett, blåbär, lingon och texterna är allt från hÄnglar.
Spellbinders Fleur de Lis pendant bakom för en lite finare etikett.

************
Kort jag gjorde till StampARTics play with borderstamps del 1.

Använt:
Svart cardstock och akvarell papper.
Stämplar: Motiv Dahlia från Greeting Farm, borderstamps från Prima build a frame och Atumn Leaves, grid stämpel Prima och en textstämpeln från Easer. Som jag fått av otroligt snälla och duktiga skaparen av stämpeln, Jenny/Deleelsia.

*************
Kort efter skissen i september i StampARTic.
Allt material utom blommor och bling från finska Sinelli.

Använt:
Svart cardstock, mönstrade papper ingen aning.
Stämplar: Från Inkadinkado Hearts and Love samt Wellspring.
Prickiga band

**************
2 kort som jag testat lite nytt jag köpt under sommaren bla. i Ullared.

Använt:
Mossgrön cardstock, papper från Websters page.
Stämplar: Fjärilar Inkio, Ängel ram Panduro, frimärken Prima och text från North star stamps.
Spets från vännen Lillemor, blommor från Prima och Inkido,
pärlor Kaiser Craft och blad Martha Stewart punch Frond.


Använt:
Mild mossgrön cardstock och papper från Prima samt akvarellpapper.
Stämplar: alla utom texten från ett och samma set "My Rose" från Prima.
Texten från Melissa Frances.
Knappar American crafts och SEI, blommor och pärlswirls från Prima samt Martha Stewart Doily lace punch.

***************
Mer inspiration för hÄnglar bloggen
En påse jag gjort av en laminerad plastficka.
Stämplat den med en Prima stämpel(Cables tror jag)
Handtaget gjort med Word window punch från Stampin up.

Använt:
En laminerad plastficka, present papper från Panduor med rosor på.
Rosa papper från MME.
Stämplar: Motiv från hÄnglar- Kramtjej och kram text, på påsen och Newsprint
bakom motivet från Prima.
Fjärilar från Panduro och band från Ebay.

Fäglagt med distressrefiller som vanligt.
På 200 gr akvarellpapper.

****************

Av Tussans utmaningskit som vi alla i hÄngla teamet fick
så gjorde jag detta kort.
Allt utom motivet och texten var med i paketet.
Här kan man se vad de andra i teamet och de utlottade paketen som kom tillbaka gjorde.
Använt:
Tussans utmaningskit samt
motiv från hÄnglar och texten från Inkido.

*****************
Att skapa askar är roligt. Jag gjorde denna
när vi i StampARTic hade askar som utmaning.
Den var sååå rolig att göra, något pillig men glädjen i min mammas ögon
var betalning nog.
Använt Spellbinders nestabilities Heart och Heart Scallop för att göra botten och locket.

Använt:
Foto albumsblad, rutigt papper från Inkido och prickigt från Melissa Frances.
Stämplar: Love hjärta från Basic Grey, fjärilar, fågel och alla texterna från Stampers Anonymous Tim Holtz clearstamps. hörnstämpel på undersidan K&Co.
Blommor Inkido och Prima, fjärilar stor- Spellbinders, liten- Martha Stewart punch monarch.
Pärlor från Creativica och gångjärn-dies från Bosskut, kanten gjord med Martha Stewarts Embossed Scallop punch.






*******************
Brudpar som firade 65 år tillsammans
hÄnglar brudparet färglagt i bruna toner.
För mer bilder kika i hÄngla bloggen

Använt:
Creme färgad cardstock, brun cardstock och mönstrat papper från Kaiser Craft.
Stämplar: Brudpar och tag från hÄnglar samt notstämpel från Forma Hantverk.
Blommor från Prima, ramen är Spellbinders och band köpt på Ebay.

********************
Nu borde det vara OK att visa de 2 korten jag hade med i
Norska tidningen Ett Trykk i somras.
Dessa gjorde jag alltså i våras.
Blev sponsrad av Kort og Godt med textstämpeln och skulle göra kort med egen bakgrund.
Överst med embossad ram av Primas build a frame stämplar på vattenstämpad bakgrund.
Motiv från Sugar Nellie Gorjuss girls.

Nedan mitt tips på Primas fina tejp fast här stämplad med
Build a frame stämplarna textbakgrund från Purple onion.
Fjärilar från Inkido och Forma Hantverk
*********************

Sen til sist ett uppdrag från Handstämplat
Härliga papper från Kaiser craft och bla. shimmer cardstock från Inkido.
Mer bilder och info om vad jag använt finns i Handstämplats blogg.





Japp det var det de.
Nu dröjer det förhoppningsvis inte 2 månader innan jag uppdaterar igen.
Men ha det iaf gött tills vi ses igen!!
TACK än en gång för alla kommentarer, hälsningar och mail jag fått!
Ni é BÄST!!!
Kram SasSa

25 kommentarer:

Unknown sa...

wow wow wow!!!!!!!!!!!!!!!!! oh my word what have we been missing and yep have missed oyu around..fabulous creations absoloutly stunning an din awe of your talent......sensational blog...you take care and thank you for sharing these remarkable picture of your work hug sassyx

Christina / Synål / Stina sa...

OJ säger jag bara, vad kul att seså många underbara kort som du har gjort.
Det är ju så att livet innehåller ju en hel del annat än bara att blogga.
SÅ detta kan jag förstå att man inte alltid vil ha över sig.
Jag kommer varje fall finnas kvar även om du inte uppdaterar så ofta.
För när du gör detta så är det ju helt Underbart mycket och många saker som kommer .

TACK för att du delar med dig
Kram

lenislenis sa...

Oj, oj, oj, oj, oj.... sååå mkt vackert på en gång!!!
En del av korten har jag sett på andra ställen tidigare men att se alla dessa vackra tillsammans blir nästan lite för mkt... ;-)
Du är så otroligt duktig!!!
Kan verkligen inte välja ngn favorit men hjärtasken var ju underbar!
Blogga när Du vill, när Du känner för det och när Du har tid till det! Det ska inte kännas som ett tvång, och jag väntar iaf troget på ditt nästa inlägg om det så kommer imorgon, nästa månad eller om ett år ;-)

Nora sa...

That was a long break Sassa...
And SOOO WORTH THE WAIT!!!
Your detail and coloring remain impeccable. Thank you for sharing.
Hugs,
Nora

May-Bente sa...

Gått å høre at du har savnet bloggingen litt, men vi alle kan nok kjenne at vi trenger en pause,...du er ikke den eneste der:=)
Kortene dine er bare helt utrolige, elsker stilen din!!!
Du er meget dyktig til å lage bakgrunnspapiret selv. Et stort forbilde du er!!!

Ha en flott dag, Klem:))

Nina sa...

Kul att du är tillbaka, och den som väntar på något gott.. =) Ingen dålig uppdatering du bjuder på =)
SÅ mycket fint! Har köpt grunge-stämplar från stempelglede och kikar in hos dig och inspireras av vad du gjort med dom...
Kram Nina

Lisa sa...

Vad roligt att Du är tillbaka nu i alla fall :o)
Och vilken guldgruva det blev att gotta sig i all inspiration från det här inlägget... WOW!
Så mycket vackert Du har skapat den senaste tiden! Superkul att se :o)

Ta hand om Dig & ha en fortsatt skön dag i pysslandets tecken!

Många Kramar Lisa!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Wow! va mycket kort! va roligt att få se lite "nytt" från dig...! Så mycket fint och inspirerande!

Kicki sa...

WOW vilken inspirationskick jag fick av det här inlägget! Såååå mycket underbara alster, jag trillade nästan av stolen! :)

Kram Kicki

Jojjo sa...

GUD vad mycket snyggt! Nu vill jag ha en himla massa nya stämplar...

HenrietteH sa...

Dejligt at se at du er tilbage igen, med så mange skønne kort.

Jeg var jo så heldig at se dig male Hängler halloween kortet på messen i Partille... Stor oplevelse for mig...

Wildärtan sa...

Åh så roligt att se allt du gjort! Välkommen tillbaks, jag hoppas oxå att det inte tar så lång tid till nästa gång...

Erica sa...

Åhh vad massa sbyggt du gjort. Måste titta igenom detta fler gånger.

Tack för alla underbar inspiration man alltid får här.

Kram Erica

Anonym sa...

Herregud vilken inspirations källa du är!! Så duktig , underbara alster.
Ta det nu lugnt , vi finns kvar när du tid.

kram cilla

Cina99 sa...

Jo, det skulle vara bra ibland att kunna klona sig så att man kunde göra 14 saker på samma gång :)
Ta det du i din takt och när du känner för det - vi är så glada över att du vill dela med dig av det du gör :D

Caca/cathrine sa...

Det är helt klart värt att vänta på dina inlägg. Det så kul att se vad du gjort. Som alltid helt underbara kort! Halloween kortet var nog min favorit, såå snyggt!
Kram Caca/Cathrine

Anki sa...

WOW WOW WOW sassha VILKA UNDERBARA ALSTER du gör!
HELT OTROLIGT FINA!!!

Kram Anki

Aina sa...

WOW, så mye vakkert på en gang! Jeg fikk helt hakeslepp. For en kreativitet, og fantasi. Du er utrolig flink! :O)

Andrea sa...

Hi SasSa, this is Andrea from Germany. I love your style and your works!
Hugs Andrea

LadyDi sa...

Åh va härligt att se dina alster igen! Det var baske mig den finaste kortsamling jag skådat. Du är makalös! Kram

Lisbeth sa...

Hei igjen!
Oj,oj du har ikke lagt på latsiden ihvertfall! Her var det mye fantastisk å glede seg over,WOW!!!
Go'helg.
Klem,Lisbeth

Malin/Majamelon sa...

Å tack vad snäll du är =) Men jag kanske borde tala om att jag är en hel massa inspirerad av dig! jag är dålig på att kommentera, men är ofta här och hälsar på och kikar över dina vackra alster =)

Kram
Malin

Eva / EvasCrap sa...

Säger bara OJOJOJ , såå mycket fint på en gång!! Även jag brukar smygkika här med jämna mellanrum och hämta massor av inspiration- TACK för att du delar med dig av allt fantastiskt du gör!
Kram / Eva

Lisa sa...

Välkommen tillbaks :) Har verkligen saknat dina underbara skapelser. Och här fick jag så jag teg :)

Carolina Bjälhammar sa...

Hej!
Länkade mig in här genom Emma Anderssons blogg.
Undrar om du kan gör kort man kan köpa?
Maila mig om du gör det, vore kul. Har två stycken jag skulle vilja köpa isf. / Carolina