söndag 7 juni 2009

Hohooo.. här är jag igen...

Å så gick det lite fler dagar än jag önskar igen... Japp med det är sånt ibland... hehe rätt ofta här.. Men nu är jag här och har en hel del att visa. :)

Skojigt är att min son slarvat bort min kamera.. Så om jag inte hittar den så ligger jag risigt till....
Letat som en tok. Jaja, håll tummarna att jag hittar den... snart!!

I StampARTic ligger som vanligt en ny tävling ute sen den 1 juni. En ljuvlig skiss som Marianne i teamet gjort denna gången. Min tolkning blev så här....


Kort recept
Papper: Vinröd cardstock
Mönstrat papper: Kaiser Craft och köpt handgjort papper med guldekor.
Motiv: Stempelgledes Flourish heart grunge.
Text: Reprint- Scapa.
Verktyg: Doily Lace punch Martha Stewart, spellbinders scallop circle large, bosskut leaves #0619.
Dekorationer: Tag, organzaband, vävt band, handgjord ros och rosen knoppar.


Här en lite närbild på hjärtat och dekorationerna. Hittade en så rolig tutorial på handgjorda rosor som jag bara var tvungen att testa och resultatet blev ju ganska bra eller...? Här hittar ni den: Handgjorda rosor av Maria
Har ni tips på fler handgjorda rosor berätta gärna. Intresserad av sånna liknande denna.

Sen ligger det ju en tävling till ute i StampARTic.. Ja inte en vanlig tävling men....
Ja vill vi se era pysselrum/hörnor/bord/golv...... Ja, var du nu skapar någonstans. En fin vinst finns att vinna. Kika in och titta på de andra i teamets pysselytor och för tävlingen .

Så här ser mitt rum ut just nu.
Vill eg göra om och måla vitt, hitta lite bättre möbler och förvaring men det är något som ligger lite längre fram i tiden.
Ser lite ut som en bastu men kan intyga att det är det inte. Sitter i en gillestuga.
Har en skänk bakom mig som slukar sånt jag inte använder dagligen.
Där står många av mina blommor, Qk:en, Cuttlebuggen och i den gråsvarta lådan allra längst bort förvarar jag mina ez monterade stämplar på laminerade ark i mappar.

Fått frågan ett par gånger hur många stämplar jag har.... Räknade för en tid sen alla gummistämplar omonterat som monterat. O jag fick den nätta summan 630 st!!!! Men då är varje stämpel räknad stor som liten. Fast då har jag några nya sen dess och en hel del clearstamps också....
Här sitter jag... Stolen är så ful att jag täkt den med en filt. Under bordet står min mappvagn med cardstock, mönstrade papper, spillbitar och lite div diecuts ark.
Till vänster om mig har jag en vägg med hängande burkar i vilka jag förvarar saxar, mallar, linjaler, öljettänger, pennor mm. Sen hänger nästan alla mina band i sidan syns på det första fotot. Den rymmer också mina stora punchar, Akrylblock, stickles, 3d lack mm. De små puncharna har jag i den avlånga korgen på tavelhyllan längst ner i bilden. Brevid mina distressdynor och andra stämpel dynor.
Över dem står några av mina monterade gummistämplar. På översta hyllan små clearstamps, Glimmermists, distressrefiller, blommor och plåtburkar.
Över bordet har jag en hylla med med några korgar en till mina kantpunchar, en till mina färdiga kort som svämmar över, och den runda är till div dekorationer.
Så här ser det ut framför mig. Ser lite rörigt ut. Hoppas en omorganisation ska hjälpa mot det. Men samtidigt behöver jag inte rota en massa för att hitta det jag söker heller.
I korgen till vänster har jag Thinckers, alfa stickers, några clearstamps ark jag använder ofta, Torrchalks frills mm. Sen en låda med rosor, under den glitter och embosspulver. Sen alla mina fav verktyg/pennor.
Ett glas vatten står som oftast framför mig. Dricker ganska mycket vatten speciellt på kvällarna.
Datorn står farligt nära och lockar ofta bort mig uppmärksamhet från det jag gör.

I denna korg har jag fler clearstamps. Ett ringhäfte för alfabeten och ett för motiv. I minibyrån har jag små chalks och stämpeldynor jag inte använder dagligen i första lådan. i låda nr 2 har jag lim, dubbelhäftande tejp, 3d kuddar, gluedots mm. Det var lite om hur det ser ut hemma hos mig. Hoppas du hoppar på utmaningen.
Är det något jag glömt förklara som man undrar över bara fråga på. Å sorry för de sorgligt dåliga fotona.
Hej så länge..:)
Kram SasSa

6 kommentarer:

Unknown sa...

what a great roon sassa....and a gorgeous card too .hugs sassyx (uk)

Oxana sa...

Fantastisk flott kort!!! og veldig koselig rom også.

Marita sa...

Nydelig kort! Og rosen ble kjempeflott! :)

Linda sa...

Så underbart kort!! Och kul med massa tutorials! Mysig pysselhörna har du oxå...
Kram, Linda

Bianca sa...

hello - you really have a nice place to be creative...

just to answer your question in your comment on my blog - yes, where the hidden shelfs are - thats wallpaper... it was quite difficult to bring it on... lol...

thank you for stopping by and your nice comment...

hugs, bianca

Anonym sa...

Underbart!
Du har ju fler stämplar än jag, och jag säljer dem haha

Tack för iden med skänken. Nu ska jag släpa in köpmandisken från hallen och ställa den hos mig istället =)


Kan du boka in den 31 oktober ;-)
Jag vill gärna leasa dig då, vi kan väl mailas om det.
Kram