torsdag 23 april 2009

Shit pomfritt här går det fort...

Här har våren snart gjort sitt intåg och ja vi ligger efter med trädgård och ved osv. Men vi har börjat och det är alltid något:).
Sen har förkylningen satt sina klor i oss ordentligt så det går inte fort heller.
Börjar bli en trist blogg det här. Visar bara sånt som redan är visat men håll ut. Tror att det kommer att bli bättre.
För ett tag sen så blev vi i StampARTic sponsrade av Skaparlusten och vilket häftigt paket vi fick!
Paketet innehöll papper ifrån Basic Grey Marrakech, metalldekorationer från My Design, organza band, nålar, Prima hörn clearstamps, glitter från You do och ett orange coolt spindelnätsband. Detta är vad jag fick till...

Stämplat Primas hörnstämpel med en limdyna och hällt glitter över. Eftersom jag monterade spindelnätsbandet med dubbelhäftande tejp så syntes den. Försökte gömma den med löst glitter.

Stämpel "Kom ihåg gårdagen..." ur mina egna gömmor är från Inkido.

Lite små tabbar går att rätt till någelunda..:) Bokstäverna var från början orange men i fel färg. Blev vita med hjälp av Sharpie penna. Hade lite otur och fick nästan halva innehållet jämnte en av bokstäverna bara...
Bladen är klippta ur ett av Marrakech papperna.
Metalldeko My design- Allt från Skaparlusten.
Använt löst glitter på bokstäverna och sen ett lager glitterlim.
Hörnstämpel igen, mera Marrakech, dekorations nål och organzaband.
Sen ligger Aprils 2:a tävling ute i StampARTic bloggen.
Gör ett kort utan köpta dekorationer! Det är lite knepigt men oj så skoj! Använda punchar, saxar, pennor, stämplar är helt ok.
Kika gärna för att se vad de andra i teamet gjort.
Så här blev min tolkning.
Motiv från Gorjuss Sugar Nellie. Färglagt med distressrefiller.
Hörnen stämplade med blomma från 7gypsies. Ljuvliga papper från Handstämplat. Kaiser Craft- Photo Friendly Flutterby och 3bugs in a rug- Happy Bird-day Little bird.
Text - Melissa Francess, blommorna är retropunchen i vellum papper och mellanetro i 3bugs pappret. Bladen är QK
Önskar jag hade kommit på något mer konstruerat men den funkade inte denna gången...
Min mojo är inte riktigt vad den borde.
Tror jag är lite påverkad av varsel på jobbet. Tror inte jag blir av med jobbet denna gång men det är inget rolig inte. Tycker så synd om de som förlorar sina jobb.

Önskar iaf alla en trevlig torsdag. Om det nu går.
Snart fredag och det gillar vi ju:).

Vad vi gillar ännu mer är scrapträff!!! Den 30 Maj har Handstämplat stor träff i Borås!!
Jag ska dit men kommer du..???
Läs mer om den här.
Å är ni inte intresserade av träff ja titta då in och kika på Handstämplats nytillskott i dt teamet och vad de hittat på med deras första dt paket.

Stor kram och tusen tack för alla gulliga kommentarer och awards som jag är så superkass på att ta hand om. FLåt!!
Kram SasSa

8 kommentarer:

Kicki sa...

Åhh så mkt fint du har gjort, känner att det var ett tag sen jag slank in här.... jag kommer snart tillbaka! ;-)

Jag fick så mkt glad energi här inne....

May-Bente sa...

Åj... her var det kommet innmye lekkert.. jeg falt pladask for det rosa kortet ditt. Såååå skjønt!!
Klem:))

Aina sa...

Så mye fantastisk flott du har laget!

Chris_P sa...

oj sååå mycket fint här var!!!

Camilla sa...

Så nydelig blomsterdekor på Gorjuss kortet! God idé å klippe litt på retropunchene;) Og gorjussjenta er jo alltid kjempesøt, og så fint farget:)

Nina sa...

Mycket fint som vanligt! Gillar det sista kortet!!! Älskar Gorjuss girls stämplarna, men de är ju slut de jag vill ha... håller utkik... =)
Ha en skön helg!
Kram Nina

Cicci sa...

Wow så mycket fint!
Älskar färgläggningen på sista.
Kramiz

ANNAANNA sa...

Fiiiint å en Gorjussgirl *smiles* de är såååå söta.