onsdag 4 mars 2009

Först ett litet potpurri...

... av kort som inte visats här i bloggen än..

Översta ett jag skickade till vinnaren av min tävling i dec, Ilus. Har inte visat det ännu för jag hade med det i en dt ansökan. Men det gick inte vägen så nu kan jag visa det.
Motiv från Sugar Nellie- Rachel Ann Miller. Färglagd med distress refiller.



Med det här kortet var jag med i Mians Scrap och designs alla hjärtansdag tävling.
Den gick ut på att göra ett kort i gult och brunt(iii!!??). Inga blommor som dekoration och dessutom ha med minst en chipboard med.
Gillade utmaningen att försöka skapa något i de färgerna så jag var ju bara tvungen att testa.
Insidan..... Motiv från Landstoken.
Sen ett kort jag gjorde när jag övade lite till min tutorial på StampARTic. Det enda köpta pappret är de två hjärtanen stansade ur. Resten är handstämplade.
Kika gärna in i StampARTic och se tutorialen. Skapa bakgrunder med stämplar.
Nästa kort är till den nuvarande tävlingen på StampARTic. Skapad efter Camillas ljuvliga skiss.
Missa inte den fina skissen eller de övriga i designteamets tolkningar och det stora priset från Askartelu Sinisiipi.... Här är tävlingen på StampARTic.

Motiv samma som ovan från Landstoken. Här lite färglagt.
Stämplar i bakgrunden, Text från Inkido- Det Vackraste, rosor och kant från Primas build-a-frame. Texten You have a special place... från Elzybell art stamps.
Minirosor från Magdas.
Detta kortet hann aldrig upp här i tid. Det var till förra tävlingen på StampARTic. Att göra ett kort med något återanvänt, något grönt och något som inte är en pyssel/scrapbooking sak.
Så här blev min tolkning. Det mesta är återanvänt och/eller saker som vanligen inte används till pyssel. Guld löven för ex är godispapper som jag stansat löv av. Den gröna rosetten är en liten bit av en duk. Stjärnorna är sånna där självlysande saker. Bakgrunden är en kartongbit från en förpackning stämplar m.m.

Har passat på att fylla år under tiden jag var borta. Inget fancy utan bara firat med familjen. Fyller inte jämnt. Men fick lite tårta och några presenter. Mysig kväll hade vi. Tack Mamma, Pappa, bror, syster och lilla familjen min!!
Fick bla lite pengar att spendera på mässan nu till helgen. Ett presentkort på Magnolia också. Hoppas att jag kan använda det där.

Är det många som ska på mässan??? Skulle gärna hälsa om jag ser och känner igen någon. Å, om det är någon som känner igen mig får ni mer än gärna komma fram och hälsa.

Vad har ni skrivit upp på listan att köpa?
Jag måste kika på lite papper. Gillar att man kan se de irl och känna på dem. Sen ska jag köpa lite dekorationer. Det kan man aldrig få för mycket av:).

****
I söndags firade Kajsa och Handstämplat 1 år och det gör att mars kommer att vara lite speciell i Handstämplat bloggen. Vi började med en tävling i Kajsas favorit färger. Kika in får ni se.

Mars fortsatte med att Handstämplat söker fler DT´s. Låter det intressant kika här.

Nu är det dags att sova...
Önskar alla en riktigt god natt och en trevlig onsdag.
Kram SasSa

18 kommentarer:

Lim sa...

Your cards are AMAZING!! I wish I can understand what you say to learn from you. You are such as inspiration.
Hugs,
LIM

Zarah sa...

UNDERBARA kort!! Det turkosa... och det rosa... och... wow!

GRATTIS i efterskott. :)

Anonym sa...

Vilka underbara kort du gjort. Du är så duktig! KRam

Aina sa...

Wow, så mye vakkert på en gang :O)

Anonym sa...

Underbart fina kort!! Hoppas att vi ses på mässan, ska dit på lördagen.

Kram Cathrine/caca

Miia sa...

SasSa, you have made stunning cards again. That first one is sooooo cute, just love it!!! Have to go and look it again :)

Have a great day, , hugs Miia

I almoust forget (you know me :D).. I have something for you in my blog :)

Sanna F sa...

Helt underbara fantastiskt jätte fina vackra å söta kort!!!!!!
Man svimmar !!! Så fina är de!!!

Carola sa...

En kavalkad av vackra kort *gillar*.

Camilla sa...

Hejsan igen!
Måste ju även kommentera dessa underverk.
Makalöst vackra.
Gillar dom alla:)
men det rosa är såå snyggt...
Kramar Camilla

Anonym sa...

Ljuvliga kort - det rosa blev en omedelbar favorit :)
Åker till mässan på lördag och vinkar när/om jag ser dig ;)
och hardenäran något sent...
Kram

May-Bente sa...

Nydelige, alle sammen!!!

Klem:=)

Unknown sa...

all your work is stunning and soooo adorable love them all sassy (uk)xx

Lenalandis sa...

Vilka fina kort du har gjort! De är olika men ändå lika på något vis!
Tycker verkligen om det första i rosa jag som egentligen inte är en rosa person?

Linda sa...

Hejsan!
Du har en liten award att hämta i min blogg!
Ha en bra dag!
/Linda

Anonym sa...

Jösses Sassa! Som vanligt så e dina kort helt fantastiska! Hoppas att du hade det bra på mässan, såg dig en snabbis men tappade bort dig innan jag kom fram ;) Hehe, de va ju ganska mycke folk... Vi ses kanske snart på handstämplat? E lite sugen på att gå din distresskurs :D Kram kram johanna

Anonym sa...

Dom är ju helt underbara!
Synd att jag bara såg dig som hastigast på mässan! Hade varit skoj att ses snart och pyssla lite!

Nina sa...

Du är så otroligt begåvad så jag sitter här och blir alldeles mållös. Du är en sann konstnär!

Kram!

Anonym sa...

Så mkt fint du har gjort!!