söndag 4 maj 2008

Grattis Kajsa mm...

Idag fyller min Dt mamma Kajsa på Handstämplat 40 år! Grattis säger vi! Igår lämnade jag över kortet nedan till henne när jag var där och höll kurs. Sin födelsedag firar hon lite extra med en tävling med MÅNGA priser. Kolla in Handstämplatsblogg!!
Så vill jag tacka för de tips jag fick inför min kurs=D. Det gick hyfsat bra och jag hoppas att deltagarna var lite klokare när de gick=).

Kortet till söta Kajsa... Det blåa pappret är ett cs som jag stämplat loss med olika stjärnstämplar och med bubbelplast(skoj, skoj). Blomma och hörnstämpel från Prima. Stämpeln först stämplad och sen ifylld med glitterlim i babyblått. Figurstämplar från Magnolia, text Inkido, Kajsa stansat med Snowday och siffrorna Thickers som jag 3-d glossat.

Ett bra att ha kort. Kort till brudpar, deeh(ja ni kanske kan läsa förstås..);). Motivstämpel från Magnolia och textstämpel(del av mitt pris) från Inkywings(Tack igen Lisa).
Papper från Scenic Route och Doodlebug, blommor från Prima och så har jag använt hjärtpaljetter i blommornas mitt. Inuti kortet finns en ficka med mer paljetter men den glömde jag fota idag så det får jag göra senare i veckan.
Tackkort utan mönstrade papper. Bara torrembossat bakgrunden med Fiskars mall och stämplat med div clearstamps. Fancy Pants-Fresh Mod och Prima Photo frames. Blommor från Prima och öljetter från Panduro.
Nu sitter jag och försöker lägga upp lite bidrag i Annas Scrapbooking´s CyberCrop. Går inte så bra om man säger så.... F*'reopkjadgfm*sfllsdf...n Ett kort på en timme och jag försöker lägga in 2 till. Suck! Har ju annat jag måste göra med ju!
Ja å så vart det ju söndag kväll igen. Eh ju knappt inge annat än jobb och söndag kväll ju. Läskigt!

Fått en fråga på hur jag gör vattendropparna på blommorna... Inte alls svårt. En flaska Glossy accents(3-d gloss) och så droppar jag bara 1 droppe lite där jag tycker det passar. Låter torka. Klart!
Ha en bra start på veckan...
Kram SasSa

11 kommentarer:

Anonym sa...

sett några av dina fina bidrag cc!!! helt bedårande precis som dessa i detta inlägg...... Fniss undrade just vad det var för något med 40 av allt;) smider redan planer det är en utmaning jag gillar....... Natti natti... japp så var det snart måndag igen.......

Maya sa...

Åhh så mange nydelige kort du har laget siden mitt siste besøk i bloggen din :)
Falt pladask for det rosa her nede "Grattiskramar till dig" Lekkert!!
og blomstene ble jo så nydelige med "vanndråper" og glitter :)

Ha ei flott uke,SasSa!

Klem fra Maya

Dani sa...

Vilka härliga kort du har gjort ;-) Gillar verkligen det sista kortet där du embossat och stämplat bakgrunden.

Ha en trevlig vecka
Kram Dani

Anonym sa...

Alltid mycket fint in din blogg. Jättefint kort till Kajsa-välarbetat!! De andra är snygga de med.Nu måste jag till handstämplat & kolla också. Killevippen!

Anonym sa...

Jösses vilka fina kort, de inspirerar. Önskar att jag hade tiden bara.

/Anna

Anonym sa...

Tack snälla, ska prova själv. Det är så läckert!
Kram Lene

Anonym sa...

Vad glad hon blev systra mi...
tack Sassa för att du tänkte på henne... Betyder mycket för mig.
Krameli Kram Aase

Anonym sa...

Alltid lika imponerad och inspirerad av dina alster - du är en grym kortmakare!!!

Ha en bra dag!
*kram*

Helena sa...

Vilka jättefina kort.=)
Du är otroligt duktig.
Nu ska jag genast göra ett besök på handstämplat.
Ha en bra kväll!
Kram

Anonym sa...

Superfina kort detta ocskå!
Gillar speciellt det översta! Grymt!

Sanna F sa...

Fantastiskt vackra kort!!! SOM alltid!!! Du får verkligen till det varje gång!

KRAM