tisdag 19 februari 2008

Scrapträffen, min by och lite annat...

Haha jag är ju rolig jag... På träffen i lördags var det 2 utmaningar. Lilla jag tänkte ju vara med på dem men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Fy, bubblan jag hinner ju aldrig färdigt!! Men så är det väl när man springer runt och kollar vad andra gör, shoppar ur det Handstämplat hade med sig och så gjorde jag sånt som jag inte använde på lo´n sen. Men det var sjukt roligt. Var nog lite virrepanna tror jag. Ovanligt?? Nejdå

Det roliga började nästan när jag åkte dit. Mitt ute i ödemarken , och nej jag överdriver inte, det ÄR ödemarken finns en liten (hm knappt existerande) by som heter SASSARP. Skrattade så jag låg dubbelvikt i bilen, det var väldigt roligt just då iaf... Nu förstår jag inte riktigt varför jag skrattade så. Så jag har en liten by... hehe
Sen trodde jag säkert ett 10-tal gånger att jag hade kört fel men inte då. Hittade direkt, utan fina GPS maskiner som följe bilen hade;-)...
Väl framme tänkte jag smart att jag skulle ta all packning samtidigt(öhö). Mindre bra nu dagarna efter då jag haft regält ont i axlarna. Det var svin tungt!! Inte f*n använde jag ens hälften heller. Kommer nog aldrig lära mig packa lätt.
Massor av trevliga tjejer träffade jag iaf, en del nya och en del gamla. Urskoj allesammans! Men tiden går så fort. Det blev kvällen och så var det roliga slut. Hittade hem utan att köra fel. Imponerad på mig själv att jag inte körde vilse i mörkret.
Tusen tack Aase och Lotta för en toppenträff och alla deltagare för trevlig sällskap, skratt, div lån och all inspiration.
Ska bara fota mina 2 alster så ska ni få se vad jag tillslut lyckades åstakomma.
I söndags skulle vi eg tapetserat i W´s rum men så långt kom vi inte. Gjorde ett kort istället. Till fotbollstokig 10-åring. Funderade på om det var för mycket pasteller för en 10-årig kille men nää det funkar nog.

Stämplar från Magnolia, ramstämpel Panduro, blå papper Daisy bucket, rubons MM Beach och thickers siffror. Motiven är färglagda med distressrefill förutom stjärnorna och staketet de är färglagda med Brushables pennor.
Tänk om jag ändå hann göra mer kort och mer layouter, men tiden räcker inte till. Vad gör man? Denna veckan blir en sån där jobbig en. Föräldrautbildning, föräldraråd och Tupperware(som det som vanligt är svårt att hitta folk till.. ingen som vill??). Någongång kanske man hittar en liten stund undangömd. Ska leta samtidigt som jag städar imorgon.

Föräldrautbildningen är den där COPE som det pratats en del om och jag tycker den verkar jättebra. Som kursledaren sa, vi går kurser för att lära oss mer om tex husdjuren, motorcyklar och annat men om föräldraskapet som är en av de viktigast sakerna i livet finns inget. Eller jo nu COPE.
Nästa vecka blir nog likadan och då kommer den där stora dagen jag knapp vill veta av. Att man blir äldre är väl dock det enda som är rättvist här i världen.

Nu blev det ett sånt där megalångt inlägg igen. Får nog blogga oftare och kortare istället.
Ha de´;-)
//SasSa

6 kommentarer:

Unknown sa...

Heisann!!

Høres ut som du har hatt det koselig på treff! :o)
Lekkert kort igjen!Herlige farger og stilig design, som alltid!!

klem,
Jorunn

Anonym sa...

Vad är det man gör som fyller sin tid med en massa saker? Har försökt dra ner på måsten....
Vad kul att du trivdes på träffen, fram för mer träffar så att vi lär oss att apcka lätt :) För inte heller jag använde en tredje del av det jag hade med mig.....
Kram kram Aase

Lotta sa...

Härligt kort du gjort, jättefint....
Och, jaha.....du hittade ja utan fina GPS maskiner som följebilen hade.....tur jag har dig:)

Sandra sa...

VIlket underbart kort! Mycket annat fint du har i bloggen, bara njuter!

Anonym sa...

jättefint kort :) kul att ha en egen by uppkallad efter sig...

Camilla sa...

Hejsan vännen!
Så det var minsan inte såligt att ha en by uppkallad efter sig..skrattar gott...
Åhh..träffan måste ha varit rolig, kan tänka mig när alla ska in med sina grejer..oj oj oj..Hur packar man till en träff?
Jag skulle vilja ha med hela rummet.
Hoppas du får en bra dag...
Kramar Camilla