tisdag 28 juli 2009

Jag pausar....

....från renoverings arbetet och slänger in lite kort.
Blir tokig av allt jobb det är. Vill ju vara färdigt nu ju!
Ska kika på lite nya skrivbord och en soffa snart. Sånt är ju mö mer skoj.

Oj nu kom gubben med matvarorna så nu kan jag laga mat.
Men innan det... korten.
Är det något ni undrar skriv gärna en fråga så kompleterar jag texten i efterhand.
Hinner inte nu.
Sen har jag en förmåga att skriva lite för mycket:)...

Z-kort inspiration av Linda Duke.
Stämplar från Inkido, Prima, CI, Stempelglede och Melissa Frances.
Ramen är en Spellbinder dies.

Insidan

Baksidan och framsidan.
Kort som jag skulle gjort till en av tävlingarna i StampARTic. Kort efter skiss och i blått och brunt. Blev dock aldrig klar i tid. Motiv Gorjuss girl från Sugarnellie.
Ram gjord av en stämpel jag stämplat som en ram på trämönstrat papper och sen klippt ut. Stämplen är från MME laundry line-Flirty Lil Girl. Texten Melissa Frances.
Rosen på det mönstrade pappret är stämpel från Inkido.


En October afternoon stämpel (från Daydream settet tror jag) jag embossat i clear embossing pulver på svart cardstock och sen lekt med pearldabber efter inspiration av Jennifer Macuire´s Thinking inking video´s. Just detta kort är inspirerat av videon i mitten ...här. Den som heter Thinking Inking Paint Dabbers part 3. Har också använt lite Perfect pearls för att få lite färg och ännu mer glimmer i färgen.
Blommorna är stansade Retro blommor ur ett vitt papper jag kladdat med Paint Dabber Pearl och lite Perfect pearls. Klippt ett jack i varje blad med en scallop mönstrad sax.
Nähä nu ska jag laga käk. Kyckling gratäng med bacon och ananas till ris blir det nog.
Önskar alla en underbar tisdagkväll!
Kram SasSa

17 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnygga kort!!!!! Allihopa!!!

Lena sa...

Men vad mycket fint du gör!! Det är så kul att se. Är ofta här inne och kikar för att få inspiration och idéer, men är tyvärr lite dålig på att kommentera :).

sylvia sa...

hi what a great cards!
super
hugs sylvia

Cicci sa...

Jag bara måste säga att du inspirerar med dina vackra kort. Vilka harmoniska välplanerade kort. Så underbart fin färgläggning.
Kramiz

Petraso sa...

underbara kort Du är så otroligt duktig!! Kul att se Inkido stämplarna användas så fint av dig!!

May-Bente sa...

Du er så flink... kanon flotte ble de!!!
Herlige farger og skjønne detaljer.

Håper kylling gratengen din smakte i går, det hørtes godt ut.

Klem:))

Mill@n sa...

Härliga kreationer som alltid ifrån dig. Måste testa ett trevik med ojämn överkant som du gjort överst. Det blir många sidor att dekorera =o) Alltid roligt att få se vad du hittar på och inte illa att uppdatera mitt i renovering. TACK!

Jojjo sa...

Jösses vad mycket fint! Jag förstår inte hur du hinner!

Du är så grym på att göra egna bakgrunder och din stämpelsamling måste vara störst i Sverige! Jag har en ganska stor samling magnolia (och lite hänglar) stämplar men inte så mycket annat som texter, fjärilar och annat men det är något jag måste skaffa känner jag.
Har iallafall beställt (och faktiskt fått levererat) blompuncharna och lite annat så nu ska det göras rosor. Tackar för tipset förresten =)
Ska även göra egna bakgrunder och där behövs det mycket övning.

Och detta inlägg blev helt plötsligt en hel novell...

Måste bara tillägga att jag tycker det är super att du alltid listar använt material, vilket märke och så...det är jag så dålig på.

Marita sa...

Superflotte kort igjen! :)

Ulle sa...

Underbara kort som vanligt! Otroligt vackert!

lenislenis sa...

Åhhh! Jag bara sitter och dregglar så fort jag kommer in till dig här :-)
Z-kortet är mkt vackert. Hur har du gjort "brevtexten". Har du stämplat m rosa först, maskat och sen stämplat m brunt? Det var mkt, mkt snyggt.
Det blå kortet blev jag oxå mkt förtjust i!

Lisa sa...

Du gör så otroligt snygga kort, SaSsa!
Jag gillar alla korten på sitt sätt... alla har en härlig charm :o)

Många Kramar Lisa!

Kajsa sa...

Vilka OTROLIGT fina kort du gör! :)

Ann Parknert sa...

Hello SaSsa!

Guuuud så fiiiint, jag finner ärligt talat inga passande ord för dessa fina kort! Kramelikramen
ninni73a a.k.a loveya

jenny/e.j.m sa...

Du gör så fantastiskt fina altster.
Brukar kika in då och då och förundras över allt fint du gör.

//Jenny/e.j.m

Susanne sa...

Så mycket fint du gjort nu igen ;)

Kram
Susanne

Pernilla ~Pillan~ sa...

Gud va snyggt Z-kort du gjort! Me like! roligt att träffas i Partille! Kram