fredag 9 januari 2009

Dt inspiration med Maja Design Vintertid

Jag behöver väl inte säga som jag brukar... Att allt är lite galet... Tid??? Varför ska det gå så fort?? Ja förutom då man har tråkigt. Då går det låååååångsamt.

Håller tummarna stenhårt varje onsdag och lördag att lottot ska slå in. Så hade man åtminstonde kunnat jobba hemma om man nu jobbat alls. Drömmen är väl en butik av något slag men ja drömmar..... Är väl just bara drömmar... Eller..? 3, 15, 16 ...?
Nähä inte det nä..;)

Jaja vi får försöka göra det mesta av den tid vi har iaf.
Fick ljuvliga Maja Design papper av Kajsa på Handstämplat nu i dagarna. Blev så inspirerad av all rimfrost ute och de vackra papperna, så dessa två kort är vad jag gjorde. Mer bilder och detaljer finns i Handstämplats Blogg. Allt material är från shoppen.

Framsidan är Maja Design Vintertid - Snöyra och Snögubbar. Felt thickers Playroom, prickigt organzaband, pärlor från Kaiser Craft och nålen genom bokstaven "i" från Maya Road.
Det andra kortet blev till genom att jag skurit av en bit på tvären. Resten bildade nästan som en triangel så jag vek ihop och fixade låsningen (under den blåa ramen) med att göra ett snitt i den ena fliken av pappret och sen är det bara att trä in den andra fliken. I öljetten hänger en ring Dangel från 7 gypsies, ramen är från klipparket som hör till Maja Design Vintertid och pärlor från Kaiser Craft.

Snart kommer också det nya kursschemat på Handstämplat upp för våren. Kanske får jag träffa någon av er på en kurs..?


Fråga från inlägget nedan på senaste StampARTic utmaningen..
-Visst kan jag ge dig lite mått Catrin (Lillstrumpa)..;)

Börja med ett cs 30 x 30 cm. Kortet blir 15 x 15 så del 2 och 4 har det måttet. Fliken 1 som man har framför kortet och sätter motivet på är 15 cm bred och ca 7,5 cm hög. Flik 3 gjorde jag 10 cm bred och så blir den ju 15 cm hög.
Prova vik ihop kortet innan man dekorerar. Annars kan det hända man sätter sakerna på fel sida...
Man viker ihop det genom att vika flik 3 mot del 4 limma på 2 (hittade inte den tredje... det blir ju ingen ficka annars....)sidor så det bildar en ficka till tags/pengar/ you name it...
Sen viker man upp 4 mot tvåan så att man ser baksidan av 4:an och sen viker man in 1:an där man har motivet och sist knyter ett band runt. Hoppas det blev lite lättare..:).
Ha de gött!
JO...!!! Dags för Blog candy snart :). Har ju nu haft över 40 000 besökare ju!!!
Tack för att ni besöker mig och för alla goa kommentare! Stor kram till er alla!!
Kram SasSa

7 kommentarer:

Carola sa...

Som vanlig presenterar du fantastiska kort :) Grattiskortet är jättehärligt!

Anonym sa...

Så underbart fina kort du gjort! Jag bara är så förälskad i dessa papper,de liksom passar till allt. Jag tvingar maken att spela på allt så jag kan vara hemma och bara göra vad jag vill...Han vinner aldrig:0(Ha en skön helg kram

Anonym sa...

Papperen är så härliga! Har dock inte skaffat några själv... ännu... ;-)
Gillar det andra kortet bäst - läckert!

Erica sa...

Vilka jättefina kort. Vilka underbara papper. De är bara ett måste.
Ja tänk om man skulle vinna pengar ochkunna vara hem...... vilken dröm.
Ha en bra helg
Erica

Cicci sa...

Så härligt med blå kort. Det andra kortet blev ju så himla läcker vikning på det andra.
Kramiz

Kickans_blogg sa...

Fina vintriga kort!! :0)
Jag fullkomligt älskar Maja Design!
Kramen Kicki

Anonym sa...

Tack för beskrivningen! Nu blev det mycket bättre. Har vikt kortet så bara dekoreringen kvar.

Jättemycket fin inspiration som jag hittar här i din fina blogg.