lördag 8 november 2008

Ojojoj...

Nu var det så där lääänge sen jag uppdaterade igen. Varit sjuk i veckan så orken har inte varit på topp. Innan det pysslade jag med DT uppdrag till Handstämplat och planering till StampARTic.

Tack för alla grattis och lycka till med StampARTic! Det ska bli såå skoj att sparka igång detta projektet. Vi planerar för fullt och Dt sökningen är i full gång. Den 10 nov är sista chansen att anmäla sitt intresse.

Förra helgen var det Cybercropp på Stellas. se. Jag hann göra två bidrag.
Igår var det ute vilka som vunnit och JIIPPPPiiiii! Jag vann en av tävlingarna!!!

Med detta kortet... Till Skiss-Utmaning kort. Man skulle följa en skiss och dessutom ha med stämplat, utstansat och något sytt. Stämplat snöflingor(Reprint från Handstämplat), motiv (från Alota stamps) och text(Magnolia) som jag sytt Jul med korsstygn. O det utstansade är snöflingan bakom blomman.
De vita halvpärlorna vid sidan av motivet gillar jag massor, fick dem i vinst av Orustscrap. Färdiglimmade i remsor och till billig peng. Precis beställt fler då mina går åt "som smör i solsken" till julkorten.
Stämpeln från Magnolia ur en av de senaste kollektionerna. Jul ser ut som korsstygn så det var inte så svårt att sy efter.
Blomman från Prima, kom förra året. Har knappt använt dem så det är väl dags....
Detta var mitt andra bidrag, gick det inte lika bra med. Men jag är glad ändå. Till utmaningen Julkort- Inte ha med rött, grönt eller blått, inte glitter och inga stämplar. Men ha med blommor, någon metalldekoration och band.
Papper från BoBunny, juldekoretionerna är från ett "3ndy Papir" papper, metalldekorationer charms, God jul Doodlebug-Sweet simple och prickigt band från Åhlen´s.
Baksidan av kortet också en metalldekoration.

DT inspirationen jag pratade om. Lite sneakpeaks nedan o för att se hela korten, klicka på bilderna de är länkade till Handstämplats blogg.
(länkad bild)
(länkad bild)
Nästa helg den 15 nov är det pysselträff igen. Till Grovared (utanför Hökerum/ Ulricehamn) bär det av denna gång. Det är Handstämplat som annordnar och det kommer bla bli workshops. Jag ska hålla en workshop (lite nervös). Ska visa hur jag gör pappersblomman(pekar nedåt) och lite torrchalks tekniker.
Vill du gå på träff..?? Läs mer i Handstämplats blogg och anmäl dig vet jag ;)!

Måste också visa Handstämplats nya webbutik. Gillar färgerna massor och det har ju kommit lite nytt såsom bollfransband eller pompom band i 5 färger och snygga Ring Dangles i 3 färger.

Har massor av nya inspiration så jag pysslar för fullt. Så tillbaka till pysselbordet ;).
Önskar er alla en fortsatt mysig helg.
Kram SasSa

8 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina kort.

Anonym sa...

Jättefina kort du har gjort. Gillar Alota stämpeln så mycket.
Har själv ett kort i min blogg med just denna.:o)

Monica

Anonym sa...

VIlka toppenfina bidrag du gjort!! Grattis till vinsten! Förstår att du vann! =D
Härliga detaljer, förstår inte vart du får alla dina idéer ifrån?! ;)
Fortsatt trevlig helg vännen!
kram Petra

Anonym sa...

Superfina kort! Gillar alla detaljer som du alltid får till så fint!

Snögubbestämpeln? antar att du menar jultomteansiktet, den stämpeln jag använde på tändsticksasken? köpt på ebay.. kommer inte ihåg märket men jag kan kolla om du vill veta. Tror dock inte den finns att köpa i Sverige.

Ha det bra!

Kram, Erica

Cicci sa...

Korten är enastående vackra.
Jag är drömsk.
Kika in i min blogg så finns där något till dig.
Kramiz

Wildärtan sa...

Grymt snygga kort!
Tack för titten hos mig:-)

Anonym sa...

Det är en fröjd för ögat att kika in hos dig. Du gör så mycket vackert att man häpnar.

Grattis till vinsten

Du kommer att fixa demon alldeles utmärkt.
Hade gärna viljat vara där (bor inte många mil ifrån), men det är tyvärr annat jag ska på. (STOR fotbollscup : D )
Lycka till!
Kram Susanne

PS Dina halvpärlor, är det Kaiser?

Therese Fredriksson sa...

Grattis till vinsten och lite sent om sider tusen TACK för den fina beskrivningen av blomman. Nu har jag gjort min första och lagt ut på min blogg där jag även har lovordat dig! Titta gärna in. Kram Tessan