söndag 1 augusti 2010

Wild Orchid Lace challenge

Har gjort ett kort till Wild Orchid challenge.
Jag har använt en spets punch. 
Med det passande namnet Heart lace från Martha Stewart.
Har också stämplat med en spets stämpel inuti kortet.
Vilket syns lite även på framsidan. 
Tack Camilla för lånet av stämpeln! ♥
~
I have made a card for Wild Orchid challenge 
I used a lace punch from Martha Stewart 
with the suiting name Heart Lace.
Have also a stamped lace inside the card 
that are shown a little also in the front.


Hittat inspiration till min vikning från Anita
Sen när kortet nästan var färdigt tyckte jag det fattades något 
så jag letade lite inspiration och 
fann en snäcka hos Lisa Hjulberg som jag gillade. 
Står inte hur hon gjort så jag gissade och provade lite.
Till slut blev det som jag ville.

~
Found inspiration to my card fold from Anita.
When the card where almost finished
I thought there where something missing 
so I searched some inspiration and found 
a seashell over at Lisa Hjulberg´s that I liked.
Does not say how she did it so I had to guess and tried several times.
Finally it became what I wanted.

Insidan ~ Inside


Tack för underbara kommentarer!
Thanks for sweet comments!

9 kommentarer:

muhren sa...

fantastiskt snyggt så klart! Underbart! Älskar allt!

Hanna sa...

Wow, wow, wow, kanonläckert kort, SasSa! Otroligt snygga färger, och läcker kortvikning. :o)
Älskar blomgruppen, med alla blad och pärlor... ett kort som verkligen piggade upp en regnig dag som denna. :o) En riktig inspirationskick. :o)

Kram,
från Hanna

Jorunn sa...

Ååå så nydeligt SasSa!!
Herlige farger og sååå lekkert gjennomført!!

Klem,
Jorunn

Camilla sa...

Ååå herlighet sååå vakkert SasSa!! Utrolig flott fargelagt, herlige farger og skjellet var bare prikken over i-en;)
Klemmer fra Camilla

Kim sa...

Oh my goodness hun! This is absolutely STUNNING! What a gorgeous summer/water card! I am so in love!!! And how your card opens is beautiful! Thanks for joining us at WOC!
Hugs~ Kim

Nora sa...

WOW!!! What colors!
And I love your flower clusters and "bubbles" ;)
Big hugs,
Nora

Nina sa...

WOW mycket fint kort....
Nina...

Lillemor sa...

Även om jag sett just det här motivet målat IRL- och tyckte det var underbart då- så är ändå slutresultatet helt magiskt...Tokgillar allt- pärlor som bubblor, bladen, "ramen"- ja allt!!!
TACK för härlig inspiration!!!
Lillemor

Wildärtan sa...

Oj så mycket njutning på en gång!