torsdag 12 augusti 2010

Ett rosa kort... A pink card...

Fick för en tid sen en utmaning av min vän
Camilla. Tack vännen! :)
Att göra två kort. Ett blått och ett rosa.
Samt använda samma motiv och samma skiss.
Det är verkligen en utmaning eftersom 
jag inte gillar att göra två kort lika.
Men en skojig sådan som jag inte kan säga nej till.
Detta är det första kortet.
Började med det rosa.


Motivet "Flicka med nalle" är en stämpel man fick extra med
det 10:de hÄnglar klubbkittet för ett par år sen.
Tror att jag sett den i hÄnglarshoppen tidigare med hittar 
den dessvärre inte nu.
Papperna är från Tim Holtz pappersblock Vintage Shabby.
Texten är från Starving Artistamps - Swedish sentiments
Blommor från Prima
Blad gjorda med Martha Stewart Rose leaf punch.

Kortet gjorde jag också till Wild Orchid Challenge 
nyaste utmaning.
One for the girls

*♥**♥**♥*

A while ago I got a challenge from my friend
Camilla. Thank you dear!
To make two cards. One pink and one blue.
And to use the same motif and sketch.
That is certainly a challenge for me since I do not 
like to make two cards a like.
But a fun challenge I do not say no to.
This is the first of the two cards.
Began with the pink one.

The motif "Girl with teddy" are an extra stamp that I got
with the 10th hÄnglar club kit a couple of years ago.
Think I have seen it in the hÄnglarshop some time ago but I can't find it now.
The papers are from Tim Holtz paper pad - Vintage Shabby 
Text from Starving Artistamps - Swedish sentiments
Flowers from Prima
Leaves are Martha Stewart rose leaf punch

The card are also made for the Wild Orchid Challenge 
newest challenge.




Då var det torsdag igen och snart helg.
Jag gillar helger. :)
Speciellt om man ska på pysselträff.
Men tills dess ha en underbar torsdag!!

Kram SasSa

*♥**♥**♥*

Well then it was Thursday again and it´s soon weekend.
I like weekends. :)  
Especially when one are going to some friends for a crafting day.
But until then have a great Thursday!!

Hugs SasSa

13 kommentarer:

Camilla sa...

Jag lutar mig bakot och bara njuter.
Såååå snyggt.
Tokgillar kortet och stämpeln är så gulligt, jag som älskar nallar;)
Färgen Mmmm super fin rosa.
Du har klarat första delen av min utmaning:))
Roligt att få se det Blå också,
gissar att det går åt massor av Weathered wood;))
Och du vet att jag älskar ju blått:)
Kramar Camilla

Nina sa...

Underbart kort! Härligt komponerat och fina detaljer...
Ser fram emot att få se det blå kortet framöver.
kram Nina

muhren sa...

Super snyggt!

Idag kom mina fina stansar, så nu kan jag "härma" dig!

Kram Linda

Ageeth Holster sa...

So beautiful your card! I do really like it.
Regards from Ageeth

Stampin Mindy sa...

Great card, so well put together. all of the details and embellishments are perfect. Love the image too.

Thanks for joining us at Wild Orchid Craft Challenge.

Hugs, Mindy

PS. I have some blog candy over on my blog, feel free to hop on over and enter!

Camilla sa...

Åååhh så utrolig vakkert kort SasSa!!:)) Og som du får kjolen til å glitre da! Og fargene er bare så lekre!!:) Rosa er nok min farge, men er veldig glad i blått også, så gleder meg veldig til fortsettelsen;)
Ha en flott helg, og kos deg på treffet!
Stor klem fra Camilla

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings sa...

geee.... SaSa... is this ADORABLE!!!
love love this card
hugs
claudi

maiju sa...

I so like your style. You are so champion. One of the best;)

Kickans_blogg sa...

Otroligt fint!!! :0)
Kram Kicki

EvasCrap sa...

Kan bara säga WOW!!! Så OTROLIGT mycket fint du lagt in i bloggen sen jag kikade sist!!! Inre minst det sista rosa kortet-underbart!!
Tack för all inspiration, och extra tack för tipset om retroblommorna på StampARTic- är helt såld på dem!

Kram/Eva

HelenaN sa...

Vilket underbart kort du gjort, välarbetat och personligt! Gillar hur du färglagt också.
Kram HelenaN

Sanna F sa...

Underbart vackert kort, som alla dina fina kort :)

Tammi sa...

I just saw that blue one, now this pink one, beautiful job on the challenge, both gorgeous! Love all the details and layers!